Ny iPhone-app fra BA
British Airways gjør flyreisen enda litt mer digital. Fra i morgen av kan norske BA-kunder med iPhone gjøre innsjekkingen via sin egen mobiltelefon, forteller selskapet i en pressemelding.
– Applikasjonen har som formål å gjøre flyreisen smidigere for kunden. Mobilitet og fleksibilitet er kritisk for våre kunder, derfor ønsker vi å være tilgjengelige på plattformene der kundene befinner seg, sier Nord-Europa-sjef for British Airways, Peter Rasmussen.
British Airways var det første flyselskapet som utviklet en egen app for sine kunder i forbindelse med lanseringen av iPhone i Storbritannia. Siden den gang har mer enn en halv million kunder lastet ned programmet. Nå lanserer selskapet en nye og forbedret versjon.
– Den nye applikasjonen er enklere å bruke, og har et bedre grensesnitt enn den foregående. Den har også flere funksjoner og vil gjør flyreisen enklere og mer bekvem, sier Rasmussen.
Eksklusive app-funksjoner kun for Executive Club-medlemmer
Programmet tillater Executive Club-medlemmer å utføre hele innsjekkingsprosessen direkte via mobiltelefonen. Samtidig gir det direkte tilgang til informasjon om reiseprogram og klubbmedlemskap. Det mobile boardingkortet fungerer for både innenriks og internasjonale flyvninger.
Executive Club-medlemmer vil i tillegg få tilgang til nyheter, FAQs og BAs Twitter-feed. Applikasjonen vil også bli tilgjengelig for Android- og BlackBerry-brukere.
For mer informasjon, og for å laste ned applikasjonen, se http://www.britishairways.com/travel/iphone-app/public/en_gb